сценарій

Відповіді на запитання щодо декларації із сімейним лікарем

Важливими змінами реформи є:

    • вибір лікарні незалежний від дільничного поділу, який раніше існував. Пацієнт підписує декларацію там, де йому зручніше обслуговуватися;
    • пацієнт самостійно обирає лікаря, у якого має намір обслуговуватися;
    • змінюється сам підхід у обслуговуванні пацієнтів лікарями. Завдяки зміні фінансування «гроші слідують за пацієнтом», лікарі будуть більш зацікавлені у проведенні профілактичних заходів, що покращить якість життя українців;
    • за потреби пацієнт може змінити лікаря;

Тепер кожен може обирати терапевта, педіатра чи сімейного лікаря у будь-якому закладі первинної допомоги, незалежно від місця проживання чи прописки, та підписати з ним декларацію за умови, що обраний пацієнтами заклад уже підключено до системи «Електронне здоров'я». Дізнатися заклад, де вже можна підписати декларацію, можна з наклейкою «Тут можна обрати свого лікаря».
Вибирати лікаря пацієнти можуть, посилаючись на власний досвід обслуговування у лікаря, на поради родичів/друзів/знайомих. Також пацієнти можуть відвідувати найближчі заклади та дізнаватися про лікарів там. Головне — пам'ятати: пацієнтам не потрібно звертатися до лікаря «суворо за пропискою» — можна вибирати лікаря, який працює біля дому, роботи тощо.

2 квітня 2018р. розпочалася національна кампанія «Лікар для кожної сім'ї», коли кожен може підписати декларацію із сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром, якого вони обрали.
Для того щоб підписати декларацію необхідно:

  • вибрати заклад чи лікаря для обслуговування;
  • перевірити, чи можна у вибраній медичній установі підписати декларацію —
    установи, які вже можуть підписувати декларації з пацієнтами, можна буде дізнатися за спеціальною наклейкою «Тут можна обрати свого лікаря»;
  • взяти із собою всі необхідні документи для підписання декларації – паспорт, ідентифікаційний код, а також мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років, необхідно також свідоцтво про народження дитини;
  • звернутися до реєстратури медустанови та повідомити про бажання підписати декларацію;
  • уповноважений працівник медустанови (працівник реєстратури, медсестра чи лікар) запровадить дані пацієнтів до електронної системи, після чого на мобільний надійде СМС з кодом, який потрібно повідомити працівника установи;
  • уповноважений працівник роздрукує з електронної системи дві копії декларації з даними, які необхідно підписати після перевірки на коректність заповнення — одну із копій пацієнт забирає із собою, інша залишається в установі.

При зверненні до медичного центру пацієнту необхідно мати при собі:

  • паспорт (ідентифікація пацієнта як громадянина України)
  • ІПН
  • мобільний телефон (оскільки один із способів верифікації пацієнта через смс-повідомлення, надійде на телефон пацієнта під час підписання декларації)
  • свідоцтво про народження дітей (при підписанні декларації на дитину віком менше 14 років)
  • документи про опікунство (за потреби)

Декларація, яка підписується зі своїм сімейним лікарем чи терапевтом – безстрокова. Вона діє доти, доки пацієнт не вирішить укласти декларацію з іншим лікарем. Для дитини декларація із педіатром діє до 18 років. Потім потрібно обрати сімейного лікаря чи терапевта.

Якщо пацієнт незадоволений якістю обслуговування обраного сімейного лікаря (терапевта, педіатра), він має право обрати іншого лікаря для себе та своєї дитини. Для цього потрібно звернутися до лікаря, якого пацієнт бажає обрати та перепідписати декларацію. Автоматично після укладання нової декларації змінюється сімейний лікар (терапевт, педіатр) та нарахування пацієнта переходять новому лікарю.
Процедура зміни лікарів безкоштовна.

Процедура зміни сімейного лікаря безкоштовна і поки що не обмежена за кількістю.

Вся інформація, необхідна для заповнення декларації, вноситься та зберігається в електронній системі, після чого роздруковуються два екземпляри, які підписуються пацієнтом — один екземпляр пацієнт забирає із собою, інший залишається у медустанові.
Відповідно до статті 7 закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» кожен із документів є оригіналом і має однакову юридичну силу.

  • можливість вибору "свого" лікаря. Перед підписанням декларації Ви можете прийти на візит і познайомитися з лікарем;
  • доступ до медичної допомоги 7 днів на тиждень;
  • запис на прийом у зручний для Вас час;
  • високий рівень сервісу – чистота та затишок супроводжують Вас протягом усього часу перебування у нас;
  • індивідуальний підхід кожного пацієнта. Індивідуальне вирішення кожної проблеми, лікування не симптомів, а проблеми загалом;
  • акцент на профілактиці захворювань;
  • створення індивідуального графіка вакцинацій;
  • забір аналізів прямо у медичному центрі.
Українська UK Русский RU